130 rokov histórie HISTÓRIA GALBANI

Galbani je v Taliansku jednotkou v oblasti syrových špecialít a jedným z hlavných hráčov na trhu syrových výrobkov. Spoločnosť predáva viac než 300 výrobkov v 50 krajinách sveta. Vďaka svojim 3100 zamestnancom a štyrom výrobným závodom v Taliansku je jedným z najvýznamnejších výrobcov potravinárskeho priemyslu. Dnešné úspechy majú za sebou už viac než 130 rokov trvajúcu cestu. Vydajte sa na ňu spolu s nami…

1882

V mestečku Ballabio v údolí lombardských Álp začínajú Egidio Galbani a jeho otec Davide prvú výrobu syra.

90. roky 19. stol.

Galbani prestáva byť rodinnou firmou, ale stáva sa z nej spoločnosť, ktorá postupne navyšuje počet svojich zamestnancov až na 12. Dobrá povesť výrobkov Galbani prekračuje hranice Talianska.

1900

Egidio Galbani získava na výstave v Paríži cenu za prvé miesto, čo sa neskôr ukazuje ako rozhodujúci impulz pre jeho ďalšiu činnosť v mliekarenskom priemysle.

1906

Vzniká Bel Paese – kľúčový syr spoločnosti Galbani. Inšpiráciou tomuto novému výrobku sú francúzske syry, pričom má však o niečo jemnejšiu chuť a slabšiu vôňu. Svojim moderným a atraktívnym obalom, ako aj názvom („Krásna krajina“) poukazuje na krásu celého Talianska, nielen jednej konkrétnej oblasti.

10. roky 20. stol.

Novým pôsobiskom spoločnosti sa stáva Melzo, malé mesto blízko Milána, kde si rozrastajúca sa firma buduje rozsiahlejšie zázemie. Počas 1. svetovej vojny stanovuje talianska vláda povinnú produkciu mäkkých syrov pre ozbrojené sily a nemocnice. Vďaka tomuto výnosu spoločnosť Galbani prečkáva vojnu bez výraznejších ekonomických strát.

20. roky 20. stol.

Na úplnom začiatku tohoto obdobia je založená „Akciová spoločnosť Egidio Galbani“. O niekoľko rokov neskôr Egidio spoločnosť opúšťa.

30. roky 20. stol.

Spoločnosť Galbani zamestnáva už viac než 1000 osôb, vlastní niekoľko desiatok skladov a 4 pobočky v zahraničí. Zakúpením údenárskeho závodu v Melze zároveň vstupuje do sveta mäsového priemyslu.

40. roky 20. stol.

V priebehu 2. svetovej vojny rozširuje spoločnosť sieť svojich dodávateľov mlieka až na číslo 62.

50. roky 20. stol.

„Galbani predstavuje dôveru,“ to je slávny slogan, ktorý pomáha spoločnosti ukotviť sa v povedomí Talianov ešte pevnejšie. Na trh takisto prichádza mozzarella Santa Lucia, ktorá sa stáva jedným z najvýznamnejších produktov značky.

60. roky 20. stol.

Santa Lucia mení svoj charakteristický „osmičkový“ tvar a začína sa predávať v podobe gule s tekutinou vo vnútri zataveného obalu. Mozzarella Galbani sa tak stáva priekopníkom „modernej“ mozzarelly, ako ju poznáme dnes.

1970

Galbani sa stáva jednou zo zakladateľských spoločností prvého oficiálneho konzorcia gorgonzoly, ktorého cieľom je dohliadať na výrobu a predaj gorgonzoly, ako aj na používanie jej označenia.

2006

Galbani sa spája s firmou Lactalis, svetovým lídrom v oblasti syrových mliečnych výrobkov. Tým značka nadobúda ešte väčší medzinárodný význam.

2008

Dochádza k vytvoreniu skupiny Lactalis Italia združujúcej historické značky syrového talianskeho vidieka, medzi ktoré patrí aj Galbani.

2012

Spoločnosť Galbani oslavuje 130. výročie svojho založenia a s ohľadom na svoju prosperitu, stabilitu a obľúbenosť u spotrebiteľov sa môže bez najmenších obáv vydať k ďalším míľnikom, ktoré budú aj naďalej písať jej slávnu históriu.