http://www.galbani.sk
Vyhľadať recept

Súvisiace témy

liguria-0

Talianska kuchyňa

Ligúria

História Galbani

push-histoire-galbani-sk

Galbani je v Taliansku jednotkou v oblasti syrových špecialít a jedným z hlavných hráčov na trhu syrových výrobkov. Spoločnosť predáva viac ako 300 výrobkov v 50 krajinách sveta. Je jedným z najvýznamnejších výrobcov v potravinárskom priemysle vďaka svojim 3 100 zamestnancom a štyrom výrobným závodom v Taliansku.

Všetky výrobné závody, ktoré sa nachádzajú na severe Talianska (Casale Cremasco, Corteolona, Melzo a Certosa) sú vybavené najmodernejšou technológiou. Všetky majú certifikáciu ISO 9002 a ISO 14001.

Kvalita bola vo firme Galbani vždy najdôležitejším kritériom: tradičné výrobné metódy a prísne kontroly sú zárukou dôvery tak pre klientov, ako pre spotrebiteľov. Tieto nároky majú pre firmu Galbani zásadný význam. Kvalita a spokojnosť klientov je absolútnou prioritou.

Z tohto dôvodu sa vykonávané kontroly a testy týkajú celého výrobného reťazca. Galbani zaisťuje absolútne dokonalé dohľadávanie a používa tie najprísnejšie normy, od zásobovania surovinami až po fázu hotového výrobku.


1882

historie-1882

Všetko sa začalo v malej dedinke Valsassina, vo sviežom údolí v lombardských Alpách, na brehoch jazera Lecco. A práve tam, alebo presnejšie v meste Ballabio, začína Egidio Galbani a jeho otec Davide s prvou výrobou syra, v tom čase sa špecializujú na « robiolu ».

Zaujímavosť

Egidio Galbani a jeho otec Davide započali dobrodružstvo vo svete mliečnych výrobkov ako svoju „doplnkovú činnosť“. Prvým zamestnaním Davida, otca rodiny, bolo kováčstvo. Na samom začiatku to vyzerá, že syn Egidio pôjde v jeho stopách, ale objavuje v sebe skutočnú vášeň pre syr a pre podnikateľskú činnosť a rozhodne sa investovať v tomto odbore.

Ballabio

Mesto Ballabio bolo slávne už koncom 19. storočia pre svoju tradíciu vo výrobe syrov: táto oblasť je veľmi dobre známa svojimi travertínovými jaskyňami, ktoré sú prirodzene chladné, majú vysoký obsah plesní a sú teda ideálne na uchovávanie syrov. K tejto šťastnej okolnosti existujúcej vďaka vhodným geografickým podmienkam v danej oblasti pripája rodina Galbani svoj zápal, svoju zvedavosť a… vynikajúce podnikateľské schopnosti.


1896

historie-1896V roku 1896 preukazuje mladý Egidio Galbani svoje podnikateľské kvality tým, že si prenajíma farmu Cascina Triulza v Melzo, kde začína spracúvať mlieko pomocou ďalších siedmich zamestnancov a pri využití technickej pomoci motora s výkonom 3 koní.

Egidio Galbani

V malej mliekarni v Cascina Triulza sa o prevádzku kotla osobne stará Egidio. Mladý Egidio vykonáva túto činnosť naplno, vždy ako skutočný profesionál, s húževnatosťou jemu vlastnou a získava svoj certifikát na obsluhu kotla. Tým je schopný zaručiť ideálne vyhrievanie celej svojej malej továrne.


1898

Galbani už nie je rodinnou firmou, ale spoločnosťou zamestnávajúcou 12 osôb. Zvyšuje sa nielen výroba, ale tiež úspech firmy: sláva Davida a Egidia Galbani a ich výrobkov prekračuje hranice krajiny. Ich syry sa dostávajú (a získavajú ocenenia) na výstavy v Bruseli, Paríži a v Mníchove. Ide o začiatok kariéry, ktorej silnými bodmi sú zahraničná expanzia a pozornosť venovaná potrebám spotrebiteľov za hranicami krajiny.


1900

historie-1900Egidio získava potvrdenie svojich prvých úspechov a jeho kariéra v mliekarskom priemysle naberá rozhodujúci smer: ako o tom sám hovorí týmito slovami:

« Skutočnosť, že komisia na výstave v Paríži v roku 1900 (zúčastnili sa na nej výrobcovia z tohto odvetvia zo všetkých krajín) mi udelila prvú cenu, predstavuje najpresvedčivejší dôkaz toho, že moje špeciality môžu konkurovať špecialitám výrobcov zo všetkých ostatných krajín. »

– Egidio Galbani –


1906

historie-1906cVytvorenie výrobku Bel Paese, ťažiskového syra spoločnosti Galbani, ktorý neskôr dokonca dostane názov „kráľ syrov“ a odolá silnej francúzskej konkurencii. Ako sa začala história tohto úspechu? Egidio si želá vytvoriť syr, ktorý prevezme charakteristické črty francúzskych výrobkov, ale súčasne bude mať jemnejšiu chuť a slabšiu vôňu. Ďalšou vecou pre Egidia veľmi dôležitou je „neexistujúca lokalizácia“ tohto nového syra, jeho cieľom je vytvoriť moderný produkt, ktorý nie je charakteristický pre určitú oblasť, ale vďaka ktorému sa každý môže cítiť ako doma, a to bez ohľadu na to, kde sa práve nachádza.

Zámery Egidia sa odrážajú nielen v samotnom názve « Bel Paese » (« Krásna krajina »), ale tiež v obale výrobku, ktorý je moderný a atraktívny.

Syr Bel Paese

historie-1906bEgidio hľadá názov, ktorý by dal svojmu novému produktu a riešenie nachádza v… literatúre. Starý priateľ jeho otca, opát Antonio Stoppani napísal v roku 1875 dielo Il Bel Paese“, majstrovské literárne dielo, ktoré hovorí o krásach Talianska. Na pokrstenie syra, ktorý mal spojiť severné Taliansko s južným Egidio nemohol nájsť lepšiu inšpiráciu.

Štítok na obale je v danom období inovatívny a takmer revolučný, nielen svojou zvláštnou charakteristickou veľkosťou, lebo prekrýva celý syr, ale tiež svojimi grafickými prvkami.

Egidio si naštudoval všetky detaily tak dobre, že Bel Paese je, a to aj v súčasnosti, skutočným úspechom.


1911

Historické sídlo v Cascina Triulza je zatvorené. Spoločnosť Galbani sa sťahuje do malého mesta Melzo, ležiaceho niekoľko kilometrov od Milána. Budovu predstavuje hlavná hala, sála na preberanie mlieka, prístrešok pre kone, sklad tovaru a niekoľko ďalších domov (spočiatku pre rodinu Galbani, neskôr aj pre ich zamestnancov).


1920

historie-1920aSpoločnosť Galbani vychádza z prvej svetovej vojny takmer bez úhony, pretože produkcia mäkkých syrov pre ozbrojené sily a pre nemocnice je zaistená zavedením povinného konzorcia. Len čo sa skončí prvá svetová vojna, Egidio realizuje ďalšiu modernizáciu spoločnosti inštaláciou inovatívnych chladiacich systémov do závodu v Melzo.

Toto obdobie rastu využíva tiež tak, že 26. mája 1920 zakladá « Akciovú spoločnosť Egidio Galbani ».

Akciová spoločnosť Egidio Galbani

historie-1920bSpoločnosť vyhlasuje za svoju podnikateľskú činnosť „priemysel a obchod s mliečnymi výrobkami všeobecne a s výrobkami od nich odvodenými“. Novú spoločnosť tvoria bratia Egidio a Giuseppe, Giacomo (syn Giuseppeho) a ďalší podnikatelia z okolia.


1925

Mliekareň v meste Giussago (v departmente Pavia) začína svoju činnosť a práve tam sa vyrába produkt – slávny syr Bel Paese a vynikajúce mascarpone Galbani, ideálne na prípravu tiramisu, chýrneho tradičného talianskeho dezertu, presláveného aj v zahraničí.


1926

Pravdepodobne zo zdravotných dôvodov Egidio opúšťa spoločnosť a prenecháva jej vedenie ostatným spoluzakladateľom.


1934

historie-1934Spoločnosť Galbani zamestnáva viac ako 1000 osôb, vlastní 56 skladov v hlavných talianskych mestách a pokračuje vo svojej expanzii v zahraničí, kde vlastní 4 pobočky, 32 skladov a 108 sídel zastúpení, z ktorých najvzdialenejšie sa nachádza v Argentíne.


1936

historie-1936Galbani vstupuje do sveta mäsopriemyslu kúpou údenárskeho závodu v Melzo, ktorý sa špecializuje na výrobu mortadely, varenej šunky a salám.


1945

Počas druhej svetovej vojny pracuje pre spoločnosť Galbani 62 dodávateľov mlieka. Mlieko privážajú do závodu konskými záprahmi, ktoré už dlhý čas brázdili vidiecke cesty v okolí tovární.


1956

historie-1956dGalbani vstupuje do sŕdc Talianov prostredníctvom svojho slávneho sloganu „Galbani predstavuje dôveru“.

V ten istý rok je uvedená na trh mozzarella Santa Lucia a stáva sa jedným z najvýznamnejších hráčov v histórii tejto značky.

Mozzarella Santa Lucia

historie-1956bMozzarella Santa Lucia, ako ju vyrobili v roku 1956, je charakteristická svojím zvláštnym tvarom: pripomína pretiahnutú guľu zúženú uprostred a tvarom sa podobá na osmičku. Balia ju do drevených škatuliek s ľadom vo vnútri.


1959

historie-1959aKomunikačná stratégia spoločnosti Galbani preukázala svoje schopnosti už v časoch navrhnutia špeciálneho „obalu“ vytvoreného pre Bel Paese a tento nový dômyselný obal je len potvrdením toho, že firma Galbani má dostatok talentu na to, aby bola vždy o krok vpredu oproti svojim konkurentom vo svete výroby syrov.

historie-1959cV roku 1959 Paolo Panelli po prvý raz dostal rolu v televíznom programe pre deti nazvanom „Ercolino sempre in piedi“ a zapisuje sa do histórie celej jednej detskej generácie. Ecrolino, ktorý je sympatický, obľúbený a slávny, však nezostáva len v srdciach detí.

Obľúbenosť Ercolina dosahuje maximálnu úroveň. Tu je „nafukovacia“ verzia, ktorá bavila všetky deti.


1961

historie-1961Svet „konských povozov“, typických vozidiel, ktoré sa podobali na koče používané dovtedy na prepravu mlieka, sa chýli ku koncu s novým technologickým pokrokom 60. rokov. Ide o nástup dodávok!

Mlieko stále prepravujú v klasických nádobách, dodávajú ráno a večer po dojení. Napriek tomu sa niečo zmenilo: zvyšuje sa množstvo mlieka, rovnako ako počet najazdených kilometrov každý deň. Aby sa človek mohol stať jedným z „menalatte“ (prepravca mlieka) v spoločnosti Galbani, musí mať dobrý charakter.

Uvádzame niekoľko historiek, ako ich priamo rozprávali títo neúnavní muži…

„S poľnohospodármi sme mali dobré vzťahy v prípade, že sme robili dobre svoju prácu. Samozrejme, občas sa vyskytol nejaký trochu prefíkaný vidiečan, ktorý ti dal nedostatočne naplnenú kanvu a mohla z toho vzniknúť hádka,“ rozpráva Canzio, prepravca mlieka a človek poverený prepravou srvátky na chov prasiat.

Robil som túto prácu 13 rokov, bez počítania hodín nadčasov, lebo sme museli chodiť za prepravcami mlieka, ktorí začínali zvoz o jednej hodine ráno a končili o ôsmej. V jednu noc som vychádzal o polnoci, ďalšiu o jednej ráno, v inú noc o štyroch ráno…“ „Cesty neboli krátke: trasu sme museli poznať naspamäť!“ hovorí Giuseppe, najprv kontrolór kvality mlieka, neskôr prepravca mlieka.


1965

historie-1965Do tohto obdobia mala mozzarella Santa Lucia svoj charakteristický tvar osmičky.

V roku 1965 z nej urobil filmový seriál „Carosello“ (často šlo o odľahčené komické scénky alebo o hudobnú medzihru), po ktorom nasledovala reklama. Bola úplne inovatívna a nová: Santa Lucia s tekutinou na povrchu v zatavenom obale. Ale áno, prvú verziu „modernej“ mozzarelly vynašla spoločnosť Galbani !


1970

historie-1970Prvé oficiálne konzorcium Gorgonzoly bolo založené v meste Novara; Galbani sa stáva jednou zo zakladateľských spoločností Konzorcia, ktorého cieľom je „chrániť a dohliadať na výrobu a predaj gorgonzoly a na používanie jej označenia“.

Pokiaľ ide o produkciu syrov, existuje veľké množstvo predpisov a je nevyhnutné dodržiavať ich.

Vedeli ste napríklad, aké sú dva talianske regióny, ktoré majú povolenie vyrábať gorgonzolu ? Podľa zákona (a, samozrejme, tiež podľa tradície) právo vyrábať slávnu gorgonzolu má len niekoľko departmentov v Piemonte a v Lombardsku.


1994

12. septembra: deň otvorených dverí u Galbani. Značka je veľmi blízka svojim spotrebiteľom!


2006

Galbani sa spája s firmou Lactalis ,svetovým lídrom v oblasti syrových mliečnych výrobkov. Značka získava ešte väčší medzinárodný význam.


2008

Vytvorenie skupiny Lactalis Italia, ktorá združuje historické značky syrárskeho talianskeho vidieka, akými sú Cademartori a, samozrejme, Galbani.


2012

2012 : Galbani oslavuje svoje 130. výročie.

historie-2012

130 rokov osobností, histórie, zaujímavostí, výrobkov a výberu. Cesta, ktorú má značka za sebou, prechádza tiež cez jej symbolický znak !